Tajomstvo č. 11: Aspoň 1 kniha zadarmo
Dať niečo zadarmo je tá najnepochopenejšia a najpodceňovanejšia marketingová taktika. Ale aj jedno z najväčších tajomstiev úspešných selfpublishingových autorov. Pomôžeme vám kniha zadarmo získať nových čitateľov?
Predpokladajme, že si niekto vašu knihu všimol a práve sa rozhoduje, či si ju kúpi alebo nie. Ako mu v tomto rozhodovaní pomáhate?
Keď ponúknete knihu zadarmo, zbavíte ho veľkého risku, ktorý pramení z neistoty, že vás ani vaše dielo vôbec nepozná. Aj preto sa kníh zdarma sťahuje niekoľkonásobne viac, ako sa ich predá. A práve to môžete využiť na pritiahnutie nového publika.
Brian Pratt, autor fantasy bestsellerov, ponúkol prvý diel 7-dielnej série zadarmo. Čitatelia sa zamilovali do jeho písania a keďže chceli vedieť, ako sa príbeh bude ďalej vyvíjať, nasledujúce časti si už kúpili.
Ak píšete len jednu knihu, teda bez plánovaného pokračovania, skúste ju ponúknuť zadarmo aspoň na istý čas. Môžete sa tak dostať do povedomia a získať recenzie od prvých čitateľov, ktoré pomôžu pri rozhodovaní o nákupe zase ďalším.
Aj e-kniha, z ktorej pripravujeme tento seriál, je zadarmo. Pritom obsahuje toľko užitočných informácií, že ju pokojne mohol autor predávať a zarábať na nej. Prečo ju teda sprístupnil zadarmo? Preto, lebo nie na všetko sa oplatí pozerať hneď cez peniaze.
Autor knihy vedie veľkú e-knižnú distribučnú spoločnosť Smashwords (niečo ako Publico, len v celosvetovej verzii). Jeho cieľom teda nie je v prvom rade zarábať na predaji nejakej knihy. To nie je jeho špecialita. Radšej dá všetky tieto užitočné informácie k dispozícii všetkým bez platenia. Prečo? Lebo vie, že čím viac ľudí si knihu prečíta, tým viac autorov sa rozhodne pre selfpublishing, a tým viac si (možno) vyberie ako partnera práve Smashwords.
Zopakujme si ešte raz niektoré prípad, kedy sa dá ponúknuť kniha zadarmo:
- keď píšete viacdielnu sériu kníh (prvá kniha zadarmo)
- keď chcete prilákať prvých čitateľov a recenzentov (na určitý čas zadarmo)
- keď nie je vaším cieľom predávať knihy, ale získať zákazníkov pre svoj produkt
Ak aj vy máte svoju e-knihu, ktorá je k dispozícii zadarmo na stiahnutie, môžete dať odkaz na ňu do komentáru pod článkom (a možno tiež získať zopár nových čitateľov).
Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh
- Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
- Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
- Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
- Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
- Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
- Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
- Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
- Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
- Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
- Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
- Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
- Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
- Tajomstvo č. 11: Aspoň 1 kniha zadarmo
- Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
- Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
- Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
- Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
- Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
- Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
- Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
- Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
- Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech
Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.