Tajomstvo č. 12: Ako na promo e-knihy? Trpezlivosť ruže prináša
V tradičnom vydavateľskom svete, založenom na kamenných kníhkupectvách, má kniha len dva-tri týždne na to, aby zaujala pozornosť a začala sa predávať, kým ju nestiahnu z pultov a poličiek a nenahradia novšou. Promo e-knihy sa robí o čosi jednoduchšie.
Predaj e-kníh sa môže vyvíjať oveľa dlhšie. E-knihy sú nesmrteľné, sklad internetového kníhkupectva neobmedzený. E-kniha sa nikdy nevypredá, ani ju ručne nikto nepresunie z výkladu na najvrchnejšiu poličku.
Neobmedzený priestor znamená, že vaša e-kniha je neustále objaviteľná. Od momentu, kedy ju nasadíte do predaja, na ňu môže každú sekundu kliknúť niekto iný. Neuškodí jej, ak sa predaj zo začiatku bude rozbiehať len pomaličky a postupne podľa toho, ako budú ľudia knihu čítať a rozprávať o nej.
Tomu môžete prispôsobiť aj promovanie e-knihy. Nie je potrebné sústrediť všetku energiu a peniaze do obrovskej kampane pri zaradení e-knihy do predaja. Namiesto toho sa oplatí vyskúšať rôzne drobné aktivity a ostať pri tom, čo prináša najvyšší úžitok.
Nikdy neodstraňujte e-knihu z predaja v nejakom obchode len preto, lebo máte pocit, že sa jej tam nedarí. Promujte všetky predajné kanály a nechajte knihu, nech si buduje v rámci rebríčkov predajnosti v danom kníhkupectve svoj život. Pomáha jej to aj pri vyhľadávaní – čim viac distribučných kanálov e-kniha má, tým viac ľudí ju môže nájsť.
A ako robíte promo e-knihy vy?
Seriál Tajomstvá vydávania e-kníh
- Prepisujeme pravidlá vydávania e-kníh
- Päť dôležitých trendov, ktorým čelí vydávanie kníh
- Tajomstvo č. 1: Napíšte skvelú knihu
- Tajomstvo č. 2: Napíšte ďalšiu skvelú knihu
- Tajomstvo č. 3: Nerozhadzujte peniaze, rozmnožujte ich
- Tajomstvo č. 4: Kniha si zaslúži pekný obal
- Tajomstvo č. 5: Premeňte svoje limity na potenciál
- Tajomstvo č. 6: Čarujte s metadátami
- Tajomstvo č. 7: Budujte dôveru svojich čitateľov
- Tajomstvo č. 8: Vážte si svoj čas
- Tajomstvo č. 9: Objavte nekonečné možnosti distribúcie
- Tajomstvo č. 10: Vyhnite sa exkluzivite
- Tajomstvo č. 11: Ponúknite (aspoň) 1 knihu zadarmo
- Tajomstvo č. 12: Trpezlivosť ruže prináša
- Tajomstvo č. 13: Dôveruj, ale preveruj alebo Nástrahy pirátov
- Tajomstvo č. 14: Vybudujte si základňu. Značka: už včera bolo neskoro
- Tajomstvo č. 15: Spustenie predaja ako nekonečný príbeh
- Tajomstvo č. 16: Študujte bestsellery
- Tajomstvo č. 17: Obrňte sa hrošou kožou
- Tajomstvo č. 18: Nie všetko je o cene
- Tajomstvo č. 19: Čarovný prútik menom predpredaj
- Tajomstvo č. 20: Definujte si svoj vlastný úspech
Voľne preložené podľa e-knihy Marka Cokera – The Secrets to Ebook Publishing Success. Knihu si môžete zadarmo stiahnuť na stránke smashwords.com alebo ju čítať na pokračovanie na našom blogu.
Súhlasím, že stiahnuť e-knihu z predaja len preto, že nevynáša, nemá zmysel. Ak je niekde garancia, že nebude vynášať, tak je to na disku počítača bez sprostredkovania potenciálnym kupujúcim. E-knihy však majú tú výhodu, že autor ich môže stiahnuť z predaja, ak nadobudne pocit, že sú už neaktuálne, amatérske alebo inak zlé – čo u papierových nejde. Aj e-kniha by sa síce mala vydať po rovnako rozumnej dobe úprav a zlepšovania ako papierová, lenže nezabránime tomu, že časy sa menia a autori s nimi. A môžu názor na svoju prácu zmeniť.